OkosOtthon Projekt

Az Okosotthon projekt egy olyan komplex foglalkozás sorozat, ahol a gyerekek játékosan ismerkednek digitális világunkkal, egy összetett feladat megoldásán keresztül. A foglalkozáson elsajátítják a számítógépes 3D tervezés és nyomtatás alapjait, megtervezik saját 3D házukat, amit kinyomtatnak. Megismerkednek az elektronika alapjaival és eszközeivel (érzékelők, ledek, alapáramkörök). Arduino fejlesztőkörnyezetben, egyszerű áramkörök építésével és programozásával felkészülnek a kinyomtatott házuk okosotthonná alakítására. A házat érzékelőkkel szerelik fel, majd elkészítik az okostelefonos vezérlő felületet, mellyel felügyelhetik és vezérelhetik a házba helyezett eszközöket (pl. hőmérő, ledek, riasztó, garázskapu stb.). A foglalkozás sorozat záró blokkjában webes felületet is készítenek, wordpress segítségével a házikó felügyeletére.

A feladatok megoldása közben játékosan ismerkednek az okos otthonok valódi eszközeivel, az okos városok világával és betekintést kapnak a dolgok internetének (IoT) működésébe.

Igyekszünk olyan alkalmazásokat és technológiákat megtanítani a gyerekeknek, amelyek komolyabb informatikai vagy programozói háttérismeret nélkül, egyszerűen, akár otthon is használhatnak majd.

A kislétszámú foglalkozásokon való részvételhez előzetes ismeret vagy eszköz nem szükséges, mindent biztosítunk. Mindemellett saját androidos okostelefon vagy tablet ajánlott.

Az elkészült házakat díjmentesen megtarthatják, az elektronikus részek nélkül (azokat csak térítéssel tudjuk adni).

Korosztály: 10-16 év.

Csoportlétszám maximum 8 fő (4 munkahellyel).

Összesen 12 alkalom, alkalmanként 2 óra.

Foglalkozást vezeti:
Bognár Ádám villamosmérnök

Időpont:
érdeklődni telefonon vagy emailen lehet

Ár: 3.500 Ft/óra

©2021 – Lajtorja Tehetséggondozó- és Fejlesztőház